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R1200s oil pump modification
#1
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Hello my boxer friends
A question for Rika or anybody else who has done this modification before.
I wish to modify the oil pump.
I have a extra 11mm rotor and I,m having a 1mm spacer made.
Are these the only parts I require?
I have a idea what to do , but would like to confirm how to do it.
Reply here or by PM if you prefer.
Thankyou.
Regards
Gus


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#2
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Hi Gus,
a very good decision, to tune up your oilpump.


Also:
Ölpumpenumbau am intakten Motor ca. 8 bis 10m Stunden.
-Öl muss raus
-Stirndeckel muss wech
-Zahnrad der Ausgleichswelle, Primärkette der Nocken und Zahnrad runter.
-Ölpumpe auf, Rotoren ziehen
-DistanzBlech drunter, neue Rotoren rein

- alles wieder zusammenbauen.







1x gelasertes, weiches AluBlech 1,0 mm ..ca.- 38.- €

1x Außenrotor 11 41 1 342 630 .....ca. 20.- €
1x Innenrotor 11 41 7 669 625 .....ca. 20.- €
3x ImaxAluSchrauben kurz 11 41 7 669 855
3x ImaxAluSchrauben lang 11 41 7 669 856 alle 6 ca. 10.- €

1x Druckfeder Hp2 Sport 11 41 7 713 128 ca. 2.-€

Beim Abziehen des alten Innenrotors muss man vorsichtig sein, sonst splittern hinten die Gleitschienen und man darf das Gehäuse teilen.
Auf keinen Fall den RückwärtsHammer nehmen, sondern einen schönen Abzieher basteln...das Foto mit den 2 Gewinde-Zugstangen und der Schlauchschelle zum fixieren.


Durch die einen Millimeter dickeren Rotoren baut die neue Ölpumpe auch 1 mm weiter nach Vorne.
Den neuen InnenRotor wieder auf die gleiche Stelle auftreiben, damit die PrimärKettenflucht vorne wieder stimmt.
Also Einpresstiefe vom AltRotor messen und NeuRotor auf dieses Maß MINUS 1 mm auftreiben.

Für einen guten Mechaniker, der die Montage vorher überdenkt, ist das kein Problem.
Richtig gemacht sitzt wieder alles fluchtgenau an seinem Platz, lediglich die Ölpumpe ist um 1mm näher an das große vordere Primärzahnrad gerückt ( auch kein Problem, da 3 mm Platz)




More informations in S-Forum Lexikon:

http://www.s-boxer.de/vbglossar.php?do=showentry&id=86

And here my fred with Pictures 2010:
http://www.s-boxer.de/threads/25425-12er...ning/page8


.........Dear Gus, make it in old britisch exactly Tuning conditions and you will drive your 12 S 30 years in future at classic races.
Confusedjump: GOOD LUCK !


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#3
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Thankyou so much Rika.
Perfect explanation. Ok
I am rebuilding my new engine with new pistons and rods so I want it to last!!
New Hp2s oil cooler been fitted as well.
Hopefully have a nice engine when finished.
All the best my friend
Regards
Gus


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#4
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Gus,

I am wondering, if you understand everything without translation?

but I keep finger crossed, that you get a perfect working engine,
My engines works now 10.000 km without problems, but with all "Rika-Modifications and Castrol 10W60 Oil, recommended by WITEC.

cheers

JP


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#5
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Hi Jurgen
I think/hope I have understood everything. Big Grin
I will take my time and be methodical in my work.
I enjoy the mechanical work and I look forward to a smooth and reliable engine.
Thanks for the engine oil tip!
All the best
Regards
Gus


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#6
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Rika
I have sent you a PM regarding a spacer.
Regards
Gus


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#7
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:dnemma: :ok2:


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